Vi hjelper deg å sette opp en profesjonell nettside
Den digitale utviklingen er ikke alltid lett å holde tritt med, men en ting er sikkert – det blir bare viktigere og viktigere å kunne vise til en profesjonell nettside for bedriften. Dette er tross alt deres ansikt utad, og for mange vil nettsiden også sette standarden for resten av bedriften.
Som nettsideleverandør vet vi mye om hva som kreves for at en nettside skal kunne oppfattes som profesjonell i 2023. Vi hjelper deg å sette opp en profesjonell nettside tilpasset din bransje og dine mål.
Vi har i dag over 600 aktive nettsidekunder, et antall som stadig oppdateres. Fra før har vi levert nettsider til advokatfirmaer, rørleggere, gartnere, bedrifter innen akvakultur og plastproduksjon, skjønnhetsklinikker, veterinærer, foredragsholdere, hotell, reisebyråer og mange mange flere. Med andre ord kjenner vi også godt til de ulike behovene fra bransje til bransje.
For at vi skal kunne sette opp en nettside som oppfattes som profesjonell må vi først og fremst vite hva du skal bruke nettsiden til. Hvem skal prioriteres, er et eksisterende kunder, nye? Alt dette vil ha en betydning for hvordan din nettside best mulig kan settes opp.
Hva betyr det at nettsiden er profesjonell?
Hva som er å regne som en profesjonell nettside vil naturlig kunne variere en del fra bransje til bransje, men fra en nettsideleverandør sitt perspektiv er det flere faktorer som vil være like gjeldende for alle nettside om du så er en rørlegger eller driver med salg av ullundertøy.
Mobiltilpasset
Skal nettsiden gi et profesjonelt inntrykk er det i dag kritisk at nettsiden fungerer på mobil. Selv ved B2B vil mobiltelefonen bli brukt hyppig til å søke opp tjenester eller produkter, klikke på annonser og søke på nettet generelt – inkludert besøke nettsider. Skal nettsiden din fremstå som profesjonell er det derfor viktig at den er mobiloptimalisert. Dette må gjøres for hele nettsiden, så alle landingssider, hovedsider og undersider ser riktig proporsjonert ut. At den er mobiltilpasset innebærer også at elementer ikke er i veien for hverandre og at menyer og navigering går lett for seg inne på siden.
Brukervennlig
En profesjonell nettside må være brukervennlig. Alt som er mulig å foreta seg inne på nettsiden skal presenteres på en logisk måte og det skal være enkelt å klikke seg videre fra en side til en annen, komme seg tilbake og ikke minst – skal kunder kunne finne frem til det de er på jakt etter.
Sikker
Når du surfer på nettet kan du komme over mange ulike nettsider. Er det en ting som ikke gir et profesjonelt inntrykk av nettsiden må det være en usikker-kobling. Når nettsiden er usikker betyr dette at den også er sårbar for cybertrusler, inkludert skadelige programvare- og nettangrep. Om du vet dette og kommer inn på en nettside som viser varselet “ikke sikker” er det også klart at dette ikke virker som en veldig profesjonell nettside.
Teknisk god
At nettsiden er teknisk god innebærer en hel del, men når det kommer til å ha en profesjonell nettside handler dette blant annet om at den laster inn raskt. Dette går også på at nettsiden er optimalisert for ulike formater, deriblant mobil som nevnt ovenfor. Og vi må ikke glemme handler at nettsiden ikke skal inneholde duplisert innhold. Blir dette oppdaget er dette først og fremst en “no no” hos Google generelt, men det gir oss et mindre profesjonelt inntrykk av bedriften.
Øk konverteringen med en profesjonell nettside
Investerer du i å lage en profesjonell nettside vil du mest sannsynlig å ha tjent disse kostnadene inn igjen i løpet av kort tid. En profesjonell nettside vil som sagt sørge for at brukere har lyst til å interagere med med siden og derav bedriften.
Ikke helt sikker på om nettsiden din er profesjonell? Snakk med en av våre rådgivere. Vi viser deg hvordan din nåværende eller nye nettside vil gå under kategoriseringen “profesjonell”.